woensdag 18 november 2009

De komst van het E-boek,

Enkele maanden geleden is er een kennisdeeldag op de BSF geweest over het electronische boek, vaak aangeduid als E-boek of E-book. Daar ben ik niet naar toe geweest. De laatste tijd lees ik hier en daar kleine berichtjes (o.a. in computertijdschiften) dat de opkomst van het E-boek weleens de TREND van 2010 kon gaan worden. Is het een idee om opnieuw een kennisdeeldag over het e-boek te organiseren?
Het lijkt me toe dat het e-boek een zeer grote en buitengewoon ingrijpende invloed gaat uitoefenen op ons bibliotheek-werk en dat er grote verschuivingen van kunnen komen. Meer dan de komst van de computer op onze werkplek (Lapkat, Geac) met daarin de ge-automatiseerde centrale catalogus.
Ik wil graag wat meer weten over de mogelijkheden, de gevolgen en invloeden van de opkomst van het e-boek.
In de wikipedia is op het trefwoord E-boek enige informatie te vinden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Herbert,
    We zitten vandaag een beetje op de zelfde lijn. Ik heb net een bericht geplaatst over mijn ervaringen met het e-book. Hieronder de link:
    http://dzjiedzjee.blogspot.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herbert ik geef je tip door aan Thea, maar waarschijnlijk leest zij je blog ook nog wel en reageert ze zelf nog wel even!
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen