zondag 31 januari 2010

sociale kletssites

Daar zijn er veel van. MSN, SMS, Hyves, Twitter, LinkedIn, Facebook, Chatplaza, en nog een heleboel anderen. Om versteld van te staan, zoveel als er van dit soort sites zijn. Welke zou je moeten uitkiezen? Da's moeilijk kiezen.
Nou ben ik zelf niet zo ge-interesseerd in social chatting, dus zal ik het ook niet bepaald gauw doen. Maar als iemand dat alsnog gaat doen, dan moet hij wel veel accounts aanmaken en heel veel social chat-circuits bijhouden. Of dat te doen is? Laatst las ik een bericht dat mensen toch maar maximaal circa 150 personen in hun vriendenkring hebben en dat het er nooit meer zullen worden, ondanks alle technische mogelijkheden. Er is nu eenmaal een verschil tussen techniek en een sociaal leven.
Of die persoon moet een chatsite uitkiezen waarop hij of zij gaat chatten. Dan blijft het tenminste nog overzichtelijk.

Of dit inderdaad de toekomst gaat worden? Ongetwijfeld. Maar of het zinvol is?

Daarnaast zal ik vaak te weinig te vertellen hebben. Althans, ik denk niet dat veel mensen op mijn verhalen of interesses zullen zitten te wachten. Of heb ik het toch bij het verkeerde eind? Dan kunnen jullie reageren. Dat kan op deze blogsite.

1 opmerking:

  1. Hoi Herbert, het blijft persoonlijk of je sociale netwserken leuk vindt en gebruikt. Ik gellof ook wel dat je ca. 150 personen in je vriendenkring hebt, en mensen die vele honderden vrienden hebben op bijv. Hyves, zullen vast niet iedereen persoonlijk kennen of het zijn hele vage kennissen... Je maakt zelf de keus wie je toevoegt aan je vriendennetwerk en ikzelf bijv. weiger regelmatig verzoeken van mensen die ik ooit eens heb gekend, maar al jaren geen contact meer mee heb. Toen ik vorige week definitief mijn nieuwe huis gekocht had, heb ik dat via Twitter (en staat dan ook gelijk op mijn Hyves) de wereld in geholpen, en ik had al vrij snel meer dan 10 reacties / felicitaties. Het is dus een manier om snel iets met veel mensen te delen (als je dat wilt).
    En je weet nooit wat andere mensen leuk vinden, dus ik zou niet te gauw zeggen dat jouw verhalen voor anderen niet interessant zullen zijn. Uitproberen?
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen