woensdag 23 december 2009

Waar blijft de rest??

Ik verbaas me zo langzamerhand over het gebrek aan reacties van mogelijke belangstellenden. Ik krijg zo weinig respons van anderen en ge-interesseerden. Er is maar een enkeling die reageert. Janneke, maar die doet dat beroepsmatig, en Gert Jan Hermus, en die zat niet in onze groep op de cursus 23dingen, en een doodenkele keer Baukje. Maar voor de rest blijft het doodstil. Op die manier valt er niet veel te oefenen en te experimenteren en te ontdekken. En voor zover ik weleens bij degenen kijk die mij volgen, zie ik ook weinig berichten verschijnen. Alleen Gert Jan Hermus is een uitzondering. Die schrijft van tijd tot tijd interessante stukjes op zijn blog.
Weliswaar houd ik me niet bepaald aan de volgorde van de lessen van de cursus 23dingen, maar ik doe in ieder geval meer dan alleen stukjes schrijven over deze cursus (zoals eigen foto's plaatsen, internettips en leestips geven, en mijn mening over sommige ontwikkelingen in het boekenvak geven). Het zijn in ieder geval onderwerpen waarmee ik na de cursus 23dingen mee kan blijven doorgaan.
Zo nu en dan hoor ik weleens mondelingen opmerkingen van enkele collega's die mijn blog hebben gelezen. Maar ze plaatsen verder geen enkele reactie op mijn stukjes in mijn blog. Dat zouden ze eigenlijk wel moeten doen. Waar blijven ze?

4 opmerkingen:

  1. Dag Herbert,
    Interessant bericht. Ben benieuwd naar de reacties. Mag ik je nog verwijzen naar de eerste alinea van dit blogbericht? ;-)
    http://dzjiedzjee.blogspot.com/2008/11/ik-blog-dus-ik-besta.html.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herbert,
    Je hebt gelijk. Er wordt zo wie zo weinig gereageerd op de blogs van de cursus. Ik zal m'n leven beteren en ook eens schriftelijk op 'Herberts wetenswaardigheden' reageren!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, maar ik verwacht ook reacties van de anderen, niet alleen van de coaches van deze cursus. Waar blijven die?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja herbert, ik heb hier eigenlijk niets aan toe te voegen. Het is waar dat ik "verplicht" reageer als je coach, maar een reactie plaatsen is op zich een kleine moeite, vooral als je iemand "volgt" en dus in je "dashboard" kan zien wie een nieuwe blog geschreven heeft. (en via Google reader) En jullie volgen elkaar wel, dus waar het aan ligt? Ik kan het je niet vertellen, want het zou wel een stukje meerwaarde aan de cursus toevoegen. Helaas kunnen we het niemand verplichten.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen