donderdag 23 januari 2014

Alweer een samenstand

Hallo blogvolgers,

Daar was er ineens alweer een samenstand te zien. Nauwelijks een week later na de vorige samenstand waarover ik blogde in mijn vorige blogstukje van 10 januari 2014. De hieronder staande foto bij dit blogbericht heb ik gemaakt op 13 januari 2014, deze keer van de oostelijke hemel, vroeg op de avond. Vandaar dat de hemel nog blauw is en niet zwart als de nacht. En ook daarom dat je hier geen sterren ziet. Wel zie je hier de Maan als een helder stralende schijf met schuin links eronder de planeet Jupiter. Mocht het stipje niet goed te zien zijn, klik dan op de foto voor een vergroting.

Maar dit was nog niet de uiteindelijke samenstand; die kwam eigenlijk twee dagen later. Maar - zoals ik in mijn vorige blogbericht al meldde - je moet in ons land nu eenmaal rekening houden met de weersomstandigheden. En inderdaad, twee dagen nadat ik deze foto had gemaakt was het dik bewolkt en regenachtig. Vandaar dat er van de samenstand zelf niets te zien viel. Helaas. Maar gelukkig had ik de hieronder staande foto twee dagen voorafgaand aan de samenstand al gemaakt.
Op deze foto heb je tevens een uitzicht op het oostelijke deel van de wijk Nijlan, met rechts het bejaardentehuis Nijlanstate, en links grotendeels achter de boom de voormalige Technische School, waar sinds enkele jaren verscheidene kunstenaars wonen en werken in hun ateliers. Handig, dat nuttige hergebruik van zo'n voormalig schoolgebouw. Beter dan de kunstenaars eruit jagen en het grote pand slopen. De vraag waar de kunstenaars dan gehuisvest moeten worden, zou in zo'n geval onbeantwoord blijven. En links onder op de foto waren diverse auto's gepasseerd, wat te zien is aan de witte en rode strepen van koplampen en achterlichten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten