woensdag 2 maart 2011

aanvulling genealogie

Hallo mede-bloggers,

Daar vergat ik in mijn vorige bericht nog iets te vermelden: waar kun je aan genealogische programma's komen? Er bestaan verschillende programma's waar je je genealogische gegevens in kunt invoeren, waarna je de fraaiste overzichten op je printer kunt uitdraaien of je eigen stamboomboek kunt samenstellen. Zo zijn er programma's als Aldfaer ( www.aldfaer.nl , niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Fries!), Brothers Keeper (www.bkwin.nl ), Gens Data Pro (www.gensdatapro.nl , van de NGV), Haza-21 en haza 7.2 (beide van www.hazadata.com ).

Op http://genealogie.hcc.nl/drupal/genealogie/genealogie/programmas-voor-genealogen vind je twee doorkliklinks naar overzichten met nog meer genealogische programma's met vermeldingen van alle mogelijkheden plus beoordelingen hoe goed ze zijn.

Zelf maak ik al tientallen jaren gebruik van Haza 7.2 . Weliswaar is het een MS-DOS-programma, maar ik werk er al zo lang mee dat ik er volledig vertrouwd mee ben. En het werkt ook prima onder Windows 7. En ook daarin kun je je tekst-overzichten in het Fries uitdraaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten