woensdag 5 juni 2013

Daar staat het nieuwe boompje in groei en bloei

Hallo blogvolgers,

Ik heb er al eerder over geblogd: vorig jaar op 29 maart 2012 vertelde ik over het ingrijpende feit dat de grote boom voor mijn flat was gerooid. Ergens had ik er een dubbel gevoel over: enerzijds jammer dat ie weg was, anderzijds had ik nu een weids uitzicht om te fotograferen. Later dat jaar, op 6 december 2012 blogde ik er weer over: medewerkers van de Leeuwarder groenvoorziening hadden een nieuw boompje geplant, ter vervanging van de grote gerooide boom. En nu, in juni 2013 zijn de knoppen uitgelopen en is ie helemaal in het groen getooid. Zoals te zien is op de foto.

Overigens zie je op de oever langs het kanaal allemaal witte pluizebollen van de uitgebloeide paardebloemen. Begin mei 2013 stonden die allemaal in bloei; het leek haast een gouden rand langs het Van Harinxmakanaal. Het was een fraai gezicht.

2 opmerkingen:

  1. Misschien een leuk project om die boom om de zoveel tijd te fotograferen. In de verschillende seizoenen bijvoorbeeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reken maar dat ik dat ga doen. als je mijn collega's er naar vraagt, dan zullen ze je vertellen dat ik dat de afgelopen jaren ook al met de gerooide boom heb gedaan.

      Verwijderen