woensdag 2 februari 2011

Dagje Sneek


Hallo mede-bloggers,


Afgelopen zondag 30 januari 2011 ben ik een dag naar Sneek geweest. Daar heb ik in de binnenstad rondgewandeld en vele foto's gemaakt van de historische binnenstad en gebouwen. En onderwijl ben ik in het Fries Scheepvaartmuseum geweest, dat vanwege een verbouwing gratis toegankelijk was. Daarna wandelde ik verder rond in de Sneker binnenstad, langs de zeer bekende Waterpoort uit 1613 (zie de foto hiernaast), de Martinikerk uit de Middeleeuwen (gebouwd in de elfde eeuw op de terp, waar in later eeuwen de stad Sneek omheen verrees) en het stadhuis uit circa 1478 met de indrukwekkende rococo-gevel uit 1763, en het standbeeld van Pieter Sjooerds Gerbrandy, premier van de Nederlandse regering in ballingschap te Londen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Na afloop dronk ik een kop koffie in restaurant Onder de Linden. Daarna wandelde ik langs de Openbare Bibliotheek van Sneek terug naar het station en nam de trein terug naar Leeuwarden, naar huis.

2 opmerkingen:

  1. Nou, wat denk je. Hoe zal ik hier 's op reageren.... Eeeeh.... Hmmmmm.... Noueehh....

    WAAROM LOOP JE LANGS DE BIEB EN NIET ER IN???
    :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Bieb was al gesloten. Of had ik moeten inbreken? Dat lijtk mij schreeuwen om problemen. en dat was de bedoeling niet.

    BeantwoordenVerwijderen