zaterdag 20 maart 2010

Over You Tube

Hallo mede-bloggers,

Ik heb al eens eerder op youtube rondgekeken. Meestal weet ik niet goed wat ik daarmee aan moet. Maar soms vind ik weleens iets interessants. Maar ook: soms krijg ik weleens een emailbericht van iemand (kennis, vriend of familie) met een doorkliklink naar een specifiek filmpje op youtube. Dat is dan weer wel leuk om te bekijken.

Een tijd geleden heb ik een filmpje gevonden. Daarop zie je een Fokker G1 vliegtuig. Dat was een jachtvliegtuig dat de Nederlandse luchtmacht in mei 1940 in dienst had. Eigenlijk had Nederland er te weinig van. Anders hadden we het de Duitsers nog veel moeilijker kunnen maken. Curieus is dat een neef van mijn opa op zo'n Fokker G1 heeft gevlogen in mei 1940. Dat maakt dit filmpje voor mij extra interessant.

Ik heb hem bij mijn favorieten geplaatst. Maar hoe ik zo'n filmpje in mijn blog geplaatst moet krijgen, weet ik niet. Weet iemand anders het misschien wel?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onder elk filmpje heb je een knop 'Embed'. Als je hier op klikt krijg je een lange regel html-code te zien. (Je hebt nog wat opties die je kunt wijzigen, maar de standaard is in dit geval goed genoeg).

    Deze regel code moet je kopieren en dan plakken in je blogbericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herbert, Pieter heeft het al duidelijk omschreven in zijn reactie, ik zou zeggen prbeer het eens en anders moet je even een gil geven, dan laat ik het je even zien.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen