maandag 8 maart 2010

een geheel ander ding

Hallo mede-bloggers,

De afgelopen tijd hebben we ons bezig gehouden met 23 dingen. Onderwijl deed ik - zoals jullie hebben kunnen lezen - meer met mijn weblog.

Naast de 23 dingen, is er nog een leuke internet-gadget. Daar heeft een collega mij eens op getipt, en voor mij gedemonstreerd hoe ik dat moest benutten. Dat betreft Google Maps.

Met de zoekmachine Google Maps, kun je een plaats opzoeken op kaarten en lucht- of ruimtefoto's. Je typt de plaatsnaam in in de Google zoekmachine. Dan krijg je natuurlijk een lijst treffers. Maar daar moet je niet op klikken; je moet boven binnen in het venster wezen, boven de lijst treffers en boven de kop van de lijst. Helemaal bovenaan staan in blauwe letters een rijtje opties, zoals afbeeldingen, en maps. Klik op maps, en je krijgt een kaart van het gebied met een pijltje waar de plaats precies ligt. Vervolgens kun je inzoomen en uitzoomen. Onderwijl kun je ook wisselen tussen de lay-out als kaart of als luchtfoto. Fascinerend interessant en heel leuk. Op die manier heb ik al eens aan mijn moeder laten zien waar haar broer / mijn oom in Australie woont. Vond mijn moeder wel leuk en grappig.

Maar inderdaad, dit is gewoon een leuke zoekmogelijkheid, het is geen sociale software, zoals twitter, en dergelijke. Maar ik vond het wel leuk om jullie hier ook even op te wijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten