donderdag 14 november 2013

Ook stormschade in Rotterdam

Hallo ge-interesseerde bloglezers,

Afgelopen week ben ik een kort weekje in Rotterdam geweest. Ook daar had de storm gewoed. Niet alleen in Leeuwarden, waar ik op 1 november 2013 al over had geblogd onder de titel: Zware storm over Nederland (het blogbericht hier direct onder). Op de site van RTV-Rijnmond vond ik een foto van een omgewaaide boom op de Beyerlandselaan. Dat is foto 1, die ik dus van de RTV-Rijnmond-site heb gedownload. Die boom is dwars over de volle breedte van de Beyerlandselaan gevallen en heeft dus niet alleen de hele Beyerlandselaan voor het autoverkeer geblokkeerd, maar ook de bovenleiding voor de tram meegenomen in zijn val. Toen ik vorige week in Rotterdam was, zag ik dat die boom al volledig was verwijderd, inclusief de wortels, en dat er een paar hekken over het gat waren gelegd. Wel curieus, want daar had ik eind september nog gewandeld. Daarover had ik nog verteld in mijn blogbericht van 20 oktober 2013 onder de titel: Kort weekje Rotterdam in september 2013. Een paar honderd meter naar links (vanuit het gezichtspunt van de fotograaf) staat het Colosseumblok, dat ik eveneens vermeldde in mijn blogbericht van 20 oktober 2013.


In de wijk waar mijn ouders hun tweede huisje hebben, en waar ik dus die week verbleef, waren ook enkele bomen omgewaaid. Dat ziet u op foto 2 en 3. Dat er ondanks het slechte weer toch wel een aardige en kleurrijke herfstfoto te maken viel, kunt u zien op foto 4. Al valt die toch wel in het niet bij de echt spectaculaire herfstfoto's van Gert-Jan Hermus in verscheidene van zijn blogberichten in november 2013 op zijn eigen blogsite.
In de week dat ik in Rotterdam verbleef, heeft het erg veel geregend. Veel te veel; het was gewoon niet leuk meer. Op een ochtend maakte ik er een foto van. Dat is foto 5. Als u de foto zo bekijkt, met de weerspiegeling van die bomen in het stilstaande water, doet het mij een beetje denken aan een minder bekende gravure van Maurits Escher.







2 opmerkingen:

  1. Hoi Herbert, Mooie foto's, en je moet jezelf niet naar beneden halen door die van Gert Jan Hermus mooier te vinden. Die heeft misschien nog weer duurdere apperatuur, en anders maar niet. Jouw foto's mogen er gewoon wezen punt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je geweldige compliment Herbert. Maar Janneke heeft gelijk: Je moet je eigen berichten niet onderschatten. Ik vind je verhalen altijd zéér de moeite waard om te lezen! ;-)

    Groeten uit Sneek,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen