donderdag 1 augustus 2013

Bouwplaats oostelijk van de Greunsbrug

Sinds enkele maanden wordt er gewerkt op een bouwplaats op de voormalige sportvelden zuidoostelijk van de Greunsbrug, op het Hemrik industrieterrein, gelegen aan de oostkant van Leeuwarden. Het schijnt dat daar een wijkje, bestaande uit woningen met bedrijfsruimten zal verrijzen. Meer informatie zou te vinden zijn op de internetsite www.wetterpolle.nl ,  maar daar staat nu (= augustus 2013) alleen een gelikte afbeelding op van het hele gebied vanuit de lucht met daarop aangegeven alle kavels op het voormalige sportterrein en zijn omgeving. Om ruimte te maken voor een aanvoerweg voor vrachtwagens is in juni en juli al het struikgewas en geboomte dat langs het fietspad stond, gerooid en is er een afslag van de grote verkeersweg aangelegd. Tevens werden het trottoir en het fietspad omgelegd. Zelfs verscheidene lantaarnpalen moesten daarvoor sneuvelen. Daarom moest ik de afgelopen weken een iets andere route nemen om op mijn werk te komen. Zelf vond ik dat helemaal niet erg. Dan zie je de bekende en vertrouwde omgeving eens vanaf een andere locatie.
In de herfst van 2005 heb ik een foto gemaakt van de bomen en struiken langs het fietspad. Dat is te zien op foto 1. De struiken kleurden zo mooi met al die gele en oranje herfstkleuren. Dat vond ik een foto waard. Nu al die struiken gerooid zijn, heb je vanaf het fietspad een weids maar minder mooi uitzicht over de hele omgeving, met in de verte de kassen van de Praxis Bouwmarkt en helemaal rechts de bomen van de Froskepolle. Dat is te zien op foto 2, die ik in juli 2013 heb gemaakt. Maar hopelijk komen er weer struiken en bomen terug als de panden op de bouwplaats klaar zijn.


1 opmerking:

  1. Ik snap er helemaal niks van! Overal staan bedrijfspanden leeg en in Leeuwarden gaan ze er dus nog maar weer 's een paar bijbouwen. Ze leren het ook nooit daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen